fredag, november 04, 2005

Smink Q&A

Jaha, nu har jag fått en liten listningsutmaning från BrunchGirl. Bäst att svara snällt. :-)

När började du sminka dig? Någon gång i tidiga tonåren, på högstadiet.
Vilken var din första riktiga sminkprodukt? Vill minnas att jag fick en mascara av mamma, en sån där kakmascara som var omöjlig att få att sitta snyggt.
Och din första parfym? Ingen som helst aning.
Vad var din största skönhetsmiss som tonåring? Att jag överhuvudtaget inte hade någon aning om hur man skulle sminka sig. Och inte blev det bättre av att jag gick den mycket eftertraktade kursen "personlig stil" på fritt valt arbete-timmarna på högstadiet. Tanten som skulle försöka instruera oss i hur man skulle sminka sig var inte direkt den idealiska stilikonen, för att uttrycka sig diplomatiskt.
Beskriv din sminkstil idag: Naturlig. Väldigt naturlig. Snudd på obefintlig, tyvärr.
Dina favoritsminkmärken: Chanel och Clinique.
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags? Max ett par minuter.
Du ska ut på stan och får bara välja två produkter att sminka dig med. Vilka blir det? Puder och läppfärg. Därav att det bara tar max två minuter.
Vilken skönhetsprodukt köpte du senast? Oj... nu måste jag tänka efter. Den allra senaste måste vara Strobe Cream (MAC) som jag plockade upp på Heathrow häromdagen, tillsammans med mitt vanliga Chanel-puder.
Den dyraste produkten du någonsin köpt: En av mina Shu Uemura-borstar är nog det dyraste. Men den är helt underbar. Jag var en total sminkoskuld fram tills för några år sedan, men när jag väl började intressera mig för smink passade jag på att gå direkt på den borsten. Jag hade ju ingen som helst aning om vad en sminkborste kostar, så jag utgick från att det var fullt normalt pris...
Ditt bästa budgettips: Måste nog säga Garniers Total Comfort dag- och nattkräm, som jag precis provat. Enastående bra för det priset!
Ditt sämsta sminkköp: Chanel Ultra Correction dagkräm. Nattkrämen passar mig perfekt, men dagkrämen la sig som ett tjockt, läbbigt, klistrigt lager i ansiktet. Åhléns-expediten lät mig dock lämna tillbaka den utan minsta problem.
Och den bästa produkten som finns: Sebastians Potion 9 - gör underverk med mitt hår.
När var senaste gången du vaknade på morgonen med sminket kvar? Minns inte, det måste ha varit rätt länge sedan.
Hur många läpprodukter (läppstift/läppglans) äger du, på ett ungefär? Sisådär fem.
Din önskeprodukt: Produkten, eller snarare produkterna, finns redan, men inte i Sverige. Jag önskar att alla Neutrogena-produkter börjar säljas i Sverige.

Inga kommentarer: