söndag, november 27, 2005

Virtuellt liv

Jag vet att jag är datorberoende, men jag hade inte insett i vilken utsträckning som mitt liv faktiskt är påverkat av datorer förrän helt nyligen. En väninna bad att få min adress för att hon skulle skicka en inbjudan. Raskt hasplade jag ur mig mina två mailadresser, både jobbmailen och hemmamailen. Det var tydligen fel. Hon ville ha min vanliga postadress, för att skicka ett riktigt brev. Himmel. Det var evigheter sedan något sånt inträffade.

Idag råkade jag sparka till ett par måttband som jag lagt ut på golvet i vardagsrummet för att få en uppfattning av vilken storlek jag ska ha på min nya förvaringsmöbel som jag ska beställa inom kort. Måttbanden flög genom rummet. Min omedelbara tanke var att trycka på knappen för "ångra inmatning" - tills jag insåg att det inte funkar irl...

Inga kommentarer: